Return to Website

Bill's Trike Forum

Nederlandse triker forum

Bill's Trike Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Typegoedkeuring Fecht Trike

Kijk eens op trike.pagina.nl, en ga naar het "trike prikbord". Een paar keer "vorige 50 berichten" aanklikken, en dan kom je vanzelf bij een verhaal met reakties over dit onderwerp. Succes!

Re: Typegoedkeuring Fecht Trike

Vandaag een heugelijke dag. Het nieuwe kenteken is binnen zonder de 59km/h beperking.
Zo ben ik te werk gegaan:

Na het zoveelste telefoontje met de RDW vertelde me eem medewerker dat het voldoende was om een schriftelijke verklaring van de fabrikant te overleggen.
Deze originele verklaring met vermelding van type en framenummer dient dan voorzien te zijn van een verklaring dat de fabrikant jou trike voor een hogere snelheid geschikt is (met vermelding voor welke snelheid jou type geschikt is), voor Duitse trikes is dat geen probleem omdat de fabrikant ieder nieuw model toch moet laten testen, anders komen ze niet door de TUV.
Dus naar de firma Fecht gemaild en het probleem uitgelegd.
Maar deze wilde alleen wat uitzoeken tegen betaling van een bedrag van € 98,00 , tegen dit bedrag kun je een heel jaar gratis technische vragen stellen. Dus het geld maar overgemaakt.
Na 3 dagen kreeg ik keurig een mail met als bijlage de gevraagde verklaring op Fecht briefpapier en met de handtekening van dhr Fecht zelf.
Nu een brief typen met de uitleg voor de RDW en met het GEHELE kenteken inclusief de in kleur uitgedraaide brief van Fecht "aangetekend" verstuurd naar:
Bureau Voertuig Documentatie.
Sectie Documenten Afgifte.
Postbus 30000.
9640 RA Veendam

en nu na 3 werkweken heb ik keurig het kenteken ontvangen zonder de KM beperking.

en voor alle trikers met hetzelfde probleem: succes
Cor

Re: Re: Typegoedkeuring Fecht Trike

Bedankt Cor voor de goede tip. Ik denk dat er wel meer trikers met dit probleem te maken krijgen. Ik neem dit stukje op in het trike journaal.