Return to Website

Bill's Trike Forum

Nederlandse triker forum

Bill's Trike Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Helmplicht in Europa

Hallo;
De volgende landen heb ik vorig jaar en dit jaar bezocht met mijn trike en na navraag aan lokale trikers en mijn ervaringen zijn als volgt:

Belgie : Ik draag hier geen helm { nooit problemen )
Maar de wetgeving is hier vaag !

Duitsland : Hetzelfde als belgie.

Luxemburg : Geen helmplicht.

Oostenrijk : Geen helmplicht.

Zwitserland : Zwitsers hoeven geen helm te dragen
maar andere trikers .... ? .. dus ook vaag.

Italie : Helmplicht !!!!
Frankrijk : Geen helmplicht.
Engeland : Geen helmplicht.
Ierland : Geen helmplicht.

Groet Jack

Re: Helmplicht in Europa

Dit onderwerp is nog lang niet duidelijk. Ik denk dat de politie in verschillende landen bij buitenlanders (wij Nederlanders) een oogje dicht wordt gedaan. Zoals Jack een trip door verschillende landen heeft gedaan en geen helm op heeft gehad. Heb ik ook trikers gesproken die wel een bekeuring b.v Oostenrijk hebben gekregen. Van Duitsland weet ik is het land dat geen helmplicht heeft met uitzondering als het op het kenteken vermeld staat. Misschien is dit een onderwerp die we met zijn allen (buitenlandgangers)kunnen oplossen. Dus mensen schrijf jullie ervaringen op. Het zelfde euvel is een trekstang (trike verbonden door stang achter auto)is b.v.in Duitsland verboden. Maar ik kan genoeg trikers die zo wel door Duitsland rijden. Ikzelf heb ook een paar jaar zo door Duitsland gereden en geen centje pijn gehad.
Dutchtriker Bill

Re: Re: Helmplicht in Europa

Hallo Bill;

INDERDAAD !
Ik denk dat je 100% gelijk hebt.
Een bekeuring heb ik nog niet gehad,maar wie weet.
Het is een goed idee om hierover in discussie te gaan want het blijft vaag .....
Frankrijk , Engeland en Ierland weet ik zeker omdat ik hier met de politie gesproken heb.
De andere landen heb ik via internet en lokale trikers.
Dus.... kom maar trikers met jullie ervaringen... ik ben benieuwt !

Jack

Re: Re: Re: Helmplicht in Europa

hallo, ik ben dit jaar weer naar frankrijk geweest met de trike,en liep dit jaar div keren de gendarmerie tegen het lijf.
nu blijkt dat hun een trike zien als een motor.
ik heb navraag gedaan bij een dealer en nu blijkt dat als je een trike koopt en een motorrijbewijs hebt een helm op moet heb je geen motorrijbewijs maar een auto rijbewijs dan geen helm op, heb je ze allebei dan moet je wel een helm op(das echt frans zeiden ze)
ik heb er gordels op zitten maar dat maakte voor ie gendarme niets uit op dat moment. ik ben nog een keer aangehouden en vertelde toen van wat ik gehoord had en hij liet me dus gaan, conclusiec het is in frankrijk net zo vaag als hier!!!!!

gr. A3