Return to Website

Bill's Trike Forum

Nederlandse triker forum

Bill's Trike Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: trekhaak

Hallo Loek

Ik weet niet of Rewaco ook zelf trekhaken in het programma heeft. Anders kan je er zelf ook een altijd een maken. Dit kan van een VW kever trekhaak dan heb je de juiste aansluitngen maar dan bestaat de mogelijkheid dat je motorbeugel in de weg zit.
Ik kan veel trikers die zelf een trekhaak gemaakt hebben. En de meeste zijn niet naar het RDW geweest om het te laten keuren.Dit zijn overegingengen die zelf moet beslissen en zoveel kilo trek je niet met een trike. Als je op een trike treffen komt vraag dan iemand die een Rewaco trike heeft met een trekhaak hoe hij dit heeft klaar gekregen.

groeten Dutchtriker Bill

Re: Re: trekhaak

ok dankjewel
ik heb bij div.dealers geinformeerd en een trekhaak voor mijn trike kost tussen de 500 / 600 €
dat word dus zelf lassen (lukt ook wel) maar hoe zit dat in het buitenland ?
ik woon hier in sittard 1 km van de duitse en 5 km van de belg. grens en heb van div. duitse trikers gehoord dat ze er org.trekhaken opzetten omdat de duitse polizei erg streng kontroleerd

Groetjes Loek

Re: Re: Re: trekhaak

Hoi Loek

Ik denk dat jij als hollander niet veel last hebt. Alle onderdelen die een duitser op zijn trike zet moet eingetragen werden op zijn duits. Dit betekent als hij bijvoorbeeld een windscherm op zijn trike wil laten zetten hij eerst naar de TUV moet om dit te laten keuren, Dan krijgt hij een aanhangsel bij zijn papieren dat dit onderdeel eingetragen is, dus geregistreerd is. Daarom gebruiken zij meestal goed gekeurde onderdelen. Hier in holland is het dus anders wij mogen veel dingen veranderen. Dus een duitse politie ambtenaar zal je niet naar deze papieren vragen omdat jij hollander bent en hier andere regels heersen. De enigste nadeel wat ik kan bedenken is dat je verzekering mischien moeilijk kan doen als je trekhaak afbreekt en je een ongeluk bouwt. Dus als je wel een laat bouwen bespaar niet materiaal, en zoveel trek je toch niet met een trike.

Groeten Dutchtriker Bill

Re: Re: Re: Re: trekhaak

hallo bill
ik heb mijn trekhaak klaar (op het aansluiten na)
hij zit er perfect onder.
ik heb er tekeningen van gemaakt en ingescand maar ...ik krijg ze niet verzonden
weet jij hoe ik je deze kan invoegen , ik ben nog maar een leek op internet gebied

groetjes loek